My Profile

   Minimize
Profile Avatar
sabzmoshaver1988
*******
*******, ******* *******
*******
******* ******* *******

ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی هرساله با برگزاری آزمون ورودی دانش آموزان مستعد و باهوش را برای ادامه تحصیل در این مدارس جذب می نمایند. تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی  در پایه متوسطه اول و متوسطه دوم امکانپذیر می باشد و هرساله آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم برگزار می گردد . پس در نظر داشته باشید که امکان تحصیل در مدارس تیزهوشان برای پایه ابتدایی مقدور نمی باشد.

سایت همگام هدایت تحصیلی یکی از سایت های مهم برای دانش آموزان می باشد که آدرس سایت آن hamgam.medu.ir می باشد

شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دو پایه هفتم و دهم متفاوت می باشد. دانش آموزان پایه ششم که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان را دارند بایستی در تمامی دروس نوبت دوم پایه ششم نمرات خیلی خوب را کسب نمایند. این داوطلبان در صورت دارا بون شرایط ثبت نام میتوانند با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس استعدادای درخشان متوسطه اول به نشانی اینترنتی www.hoosh.medu.ir با وارد نمودن کد ملی و رمز همگام خو.د وارد سامانه شده و فرم تقاضانامه اینترنتی برای شرکت در آزمون سنجش هوش ششم به هفتم را تکمیل نمایند.

همچنین دانش آموزان پایه نهم که تصمیم به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند توجه داشته باشند که برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید حداقل معدل آن ها در پایه هشتم 19 بوده باشد و جهت شرکت در آزمون نمونه دولتی پایه دهم باید معدل کل آنها در پایه هشتم 18 به بالا باشد تا مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون باشند. دانش آموزان پایه نهم در صورت داشتن شرایط ثبت نام میتوانند برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی متوسطه دوم به سامانه ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی www.azmoon.medu.ir مراجعه نموده و وارد سامانه ثبت نام شوند.

ثبت نام تیزهوشان و ثبت نام نمونه دولتی در چند مرحله صورت میگیرد : مرحله اول مراجعه به سایت و تکمیل فرم ثبت نام می باشد. مرحله دوم مربوط به پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می باشد که بصورت اینترنتی و از طریق سایت های مذکور قابل پرداخت می باشد. پس از پرداخت هزینه ثبت نام داوطلبان تکمیل می گردد. مراحل بعدی ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شامل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، دریافت نتایج آزمون و ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان می باشد. تمامی این مراحل از طریق سامانه های فوق انجام می گیرد.

با توجه به بازه زمانی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سال های اخیر ، زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را نیمه اول اسفند ماه میتوان تخمین زد. داوطلبان باتوجه به اطلاعیه زمان ثبت نام که از طریق سامانه استعدادهای درخشان منتشر خواهد شد میتوانند برای ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی اقدام کنند.

همچنین دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس عادی را ندارند میتوانند برای ثبت نام مدارس شاهد از طریق سامانه saja.medu.ir و ثبت نام مدارس فرهنگ و ماندگار البرز از طریق سامانه azmoon.tehranedu.ir اقدام کنند. این مدارس نیز در دو پایه متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرش دارند.

برای مشاوره تحصیلی درباره مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به سایت sabzmoshaver.com مراجعه نمایید.